Tuesday, 31 January 2017

Dali





De achtergrond van deze kaart is gemaakt met de strijkijzerresist-techniek. Dit is een hele leuke techniek. Ik heb 3 kleuren Distressinkt op de Craftsheet gezet, de kleuren Mowed Lawn, Spiced Marmelade en Faced Jeans. Daarna besproeid met water en het papier erdoor gehaald. Daarna heb ik het papier gedroogd met de heattool.
De stempel "Violoncello player" heb ik met Versamarkinkt op het papier gezet. Daarna heb ik de afdrukken bestrooid met Clear Embossingpoeder en dit weer met de heattool laten smelten. Over de kaart heb ik een dunne laag Gesso gesmeerd, daardoor wordt de kaart wat lichter. Toen de kaart tussen 2 A4-tjes gelegd en met een warme strijkijzer de Embossingpoeder er weer afgestreken. Hierdoor worden de afdrukken wat meer opgelicht.
Als laatste heb ik de overige stempels met zwarte Stazoninkt gezet.


2 comments:

Jetske said...

Inderdaad een leuke techniek, en zeker bij stempels van Dali past het effect heel goed!

Ineke said...

Mooie kaart, en leuke techniek.